donderdag 31 juli 2008

Asielchantage?

Bon, de laatste week (ongeveer eh) is het op politiek vlak wat stillekes... de drie biggetjes (name shamelessly stolen from Sam) zwijgen alsof ze niks te zeggen hebben...

En dus kwamen er weer andere onderwerpen in het nieuws, neem nu die asielzoekers die in kranen kruipen. De Belgische regering begaat 1 flater door toe te geven aan de 'druk' die er kwam van de hongerstakers en nu zaten er 50 mensen in kranen, ook in hongerstaking.

Vanwaar halen die mensen het lef? De arrogantie die ze ten toon spreiden vind ik om eerlijk te zijn grenzen aan het belachelijke. Allez, ze blokkeren een hele resem mensen op hun werk. Ze zorgen ervoor dat bepaalde bouw-werven langer zullen aanslepen en dus voor verkeersoverlast zorgen. En dan dreigen ze er nog mee van zelfmoord te plegen door te springen als de regering niet ingaat op hun eisen? Ik denk dat als ge zo'n actie onderneemt in eender welk ander land dat ge nogal rap bij de mannen van't koud water in een klein kamerke zou zitten... Mor hier in Belgenlandje komen ze naar beneden en worden ze naar't ziekenhuis gebracht. Om aldaar verzorgd te worden op de kosten van de belastingbetaler terwijl ze de weken/dagen ervoor diezelfde belastingbetaler nog meer kosten hebben aangesmeerd door die kranen te bezetten.

Misschien dat ze den eerst volgende die in een kraan kruipt en ermee dreigt te springen gewoon moeten zeggen: "Spring maar manneke, dan is't rapper gedaan en kost het minder." 'k Zen er vrij zeker van dat dien mens die daarboven zit NIET zal springen.

Nu moet ge er natuurlijk ook wel even bij stilstaan WAAROM ze die acties ondernemen... Vlaams Belang jongeren benoemen hun actie als 'Asielchantage'. Ik zou het zo nie echt benoemen, maar ik denk, hoop ik, dat ik ietekes meer hersencellen aan het werk heb dan den doorsnee foemp die daarbij aangesloten is.
De asielzoekers voeren actie omdat de federale regering al meer dan een jaar geen beslissing neemt in de procedure die hen zou regulariseren/uitwijzen. Misschien moet ge hun acties dan eerder benoemen met "Als de politici belachelijk mogen doen, wijle ook" ofzo... Ik blijf erbij dat ze vanuit die overtuiging wel een punt hebben. De politici op federaal niveau doen hun werk simpelweg niet. Al meer dan een jaar.

Anyway, daarnet gelezen dat er dus ene 10m naar beneden getotterd is van zijn kraan... wedden dat em een klacht neerlegt en schadervergoeding eist en krijgt?

Soit, de drie biggetjes moeten subiet hun verslag 'toelichten maar niet publiceren' en gaan verder met overleg en ondertussen zitten er weer een aantal asielzoekers in een stelling...

Lachen of huilen?

Bossie signing out

2 opmerkingen:

Vince zei

PUSH... next!

Jeremy zei

mijn idee was om aan die kranen een mega bbq te organiseren. Als die dan nog in hongerstaking blijven zijn ze straf bezig.

als ze dreigen te springen zou ik er naast gaan staan en dan zeggen: "Amai, das wel hoog, zeker dat ge direct dood gaat zijn als ge springt? Kans bestaat dat ge mooi op uw benen terecht komt en dat die de klap opvangen en ge voor 't leven gehandicapt zijn. Wel straf dat ge gaat springen, ik zou dat niet durven. En, wanneer plande te springen, 'k moet straks naar huis."