dinsdag 29 juli 2008

Timesinks...

Ik ben er zeker van dat iedereen die op zijn/haar werk toegang heeft tot internet geregeld bepaalde sites bezoekt die niet noodzakelijkerwijs veel met het werk te maken hebben...
Onderzoek heeft zelfs uitgewezen dat op sommige bedrijven mensen tot 3u per dag aan productiviteit inboeten door te surfen, mails te lezen etc...

Nu probeer ik voor mezelf deze non productieve uren tot een minimum te herleiden, maar af en toe laat ik mezelf ook wel gaan.

Zo is er de fameuze website bash.org alwaar menig nerd en geek zijn hartje kan ophalen aan allerhande bizarre, grappige en zeer vaak seksueel getinte quotes van chatters.

Ook leuk zijn natuurlijk de webcomics.
Elke Wow-speler kent Looking for Group en de meeste RP'ers kennen Order of the Stick ook wel.
Voor mezelf zijn er daarnaast nog een aantal Webcomics die ik dagelijks probeer te volgen: Flipside, Dreamland en zeker niet te vergeten Least I could do.

Maar voor alle duidelijkheid, ik WERK wel degelijk 7-8u per dag... 't is tijdens de pauzes da ik da bekijk!

1 opmerking:

Vince zei

Op een vorige job (waaaaaay back) spendeerde ik toch gemiddeld 1 uur per dag (in de zomerperiode als het werk nihil was voor de duidelijkheid) aan webcomics en forums.

Vooral Sinfest, PVP en Chugworth Academy destijds.

Nu heb ik géén secondje tijd voor die zooi (werk én privé).

Sometimes you must miss the good ol' days. :-(