vrijdag 25 juli 2008

Alles is relatief

Ik ben in een filosofische bui op dit moment.
Ik werk voor een overheidsbedrijf. Allez, het is te zeggen, ik ben daar geplaatst als consultant. Nu werken er hier een pak meer walen dan vlamingen en dus regelmatig wordt er wel is gepalaverd over de huidige politieke situatie.
Vandaag met een collega is gebabbeld over de relativiteit van het kinderlijke gedoe in de wetstraat (hier trouwens geen 5 minuten vandaan). En plots moest ik denken aan een voordracht van een nederlander (ben zijn naam kwijt...) die het heeft over 'alles is relatief' en dit aantoont door middel van vergelijkingen.
Hijzelf tov het gebouw, het gebouw tov de stad, de stad tov ... tot hij op een moment een foto laat zien van de NASA waarop de aarde staat tov de zon. En daarna gaat hij nog een stapje verder en vergelijkt ons zonnestelsel met de melkweg en de melkweg met het universum etc.
Vervolgens gaat hij naar 'kleinere' zaken toe, tot hij bij een nutrino uitkomt.
Wat ik wil zeggen is: Af en toe de dingen is een plaats geven in het grotere geheel helpt wel om de zaken in perspectief te zien.

Alles is relatief.

En als ge het nog nie gelooft, kijk dan is naar een aantal foto's van de NASA op de volgende website:
Astronomy Picture of the Day

Bossie signing out

Geen opmerkingen: