dinsdag 5 augustus 2008

After Huwelijk Stress

Ge zijt dan getrouwd... Ge zou dan denken dat het allemaal wat minder stressy wordt...
In de laatste weken heb ik dus net evenveel tijd gehad als in de laatste weken voor den trouw.

Nuja, de redenen liggen wel ergens anders. Tot gisterenavond.

Sinds een dikke week zijn we bezig aan een foto-album. "Easy mode" zeggen er veel. Of "doet de fotograaf dat niet?".
Wijle hebben al onze foto's digitaal meegekregen tegen een heel schappelijk prijske. Was trouwens ne supergoeie fotograaf! Maar het wil wel zeggen dat we nu zelf onze fotoboek moeten maken.
Hoe gaan we da dan doen. Hilde was al direct te vinden om de foto's te laten afdrukken & in te plakken. Gelijk in de goeien ouwen tijd... Ikke nie. Geef mij maar digitaal. Dan kunde uren prutsen en testen en weet ik veel wat nog, zonder dat ge schrik moet hebben om ne foto te verknoeien. En daarenboven is het nog goeiekoper.

Dus wijle op zoek naar software om dat te maken. snapfish, cewe, foto.com, tictac... man man man, der bestaan dus hopen websites die da aanbieden.
Welke hebben wijle gebruikt?
Wel Snapfish.com van HP was zeer makkelijk te gebruiken, alleen staat de software nog in de kinderschoenen denk ik, naar fotoboeken toe maken ze reclame voor 4 of 5 verschillende formaten van boek, maar in de software staat enkel het formaat 30cmx30cm en da is den duurste boek.
Foto.com blijkt nu ook geweldig leuk te zijn, althans volgens mijn vrouw.
Ik was van plan om gisteren een avondje achter de pc door te brengen en wat WoW te spelen terwijl Hilde op de laptop kon prutsen. Had ik natuurlijk er niet aan gedacht dat die software nog moest geïnstalleerd worden, dat bepaalde wizards mensen in de war kunnen brengen en dat ge soms mensen hun eerste stapjes moet laten doen terwijl ge erbij staat, al was het maar om de onzekerheid weg te nemen, de schrik om iets verkeerd te doen...

Nuja, wa minder WoW is nie erg, 't is nie dat er veel nuttigs zou gebeuren anyway.

Achteraf bekeken ben ik blij dat ik den tijd heb genomen. Hilde heeft zich blijkbaar goed geamuseerd en een boekje gemaakt.

Vanavond zelf is loeren se.

Bossie Signing Out

1 opmerking:

Jeremy zei

check eens de spector software, daar kunde ook boekskes maken van uw digitale foto's
allé mijn lief heeft daar toch een graaf vakantie boekske mee kunnen maken :-)