woensdag 5 november 2008

iTunes 8 - Slow stuff!

Al een hele tijd niets gepost... druk leven, Saga gedaan, daar nog wat nabesprekingen rond moeten doen, op't werk is't weer wat drukken geworden (hoera!!) dus, sjah, RL > blogging nietwaar.

Anyways, 'k dacht dat het tijd was om nog eens iets te posten.

Neen, ik ga het niet hebben over de nieuwe amerikaanse president. Sta me toe gewoon even te vermelden dat ik persoonlijk heel blij ben dat het Obama is geworden en niet McCain. Al was het maar dat de idee om Palin als president in de VS te hebben, mij echt schrik aanjaagt. "Ik kan Rusland zien vanuit mijnen achtertuin in Alaska en dus weet ik wat internationale politiek wilt zeggen", komaan eh seg...

Waar wil ik het dan wel over hebben?

iTunes!

Heb het nog nooit gebruikt. Heb het zelfs al elke keer dat het geïnstalleerd werd op mijn pc weer verwijderd wegens opslorpen van system resources.
Mor goe, vandaag dus toch beslist om het ding is te testen en wat podcasts te bekijken.
Vooreerst, moet ik dus nog ff vermelden dat ik een absolute leek ben als het op iTunes aankomt.

Ik ben dus een WoW speler, en in het kader daarvan ben ik terechtgekomen op een website genaamd "Project Lore" voornamelijk omdat er daar blijkbaar iemand wat deftige filmpjes heeft gemaakt met een preview van wat de DeathKnight starting area allemaal inhoudt. Op dien site kunt ge dus de filmpjes niet downloaden, maar blijkbaar wel via iTunes ze op uw pc krijgen. Aangezien ik op't werk zo'n dingen download was dat dus een betere oplossing.

iTunes 8 gedownload & geïnstalleerd, ging verbazingwekkend vlot, zelfs het downloaden (65mb ongeveer, dus das toch al een beetje een brok).

En dan begonnen met de podCast van 'Project Lore' te downloaden. Dat downloaden ging vrij goed tot ik besloot om even een van de video's die ik al volledig binnen had te bekijken...

Rechtsklik op entry in mijne podcast... (15 sec response tijd)
Selecteer "play" (of zoiet) ... (45 seconden response tijd)
Video begint en na 3secoden bevriest het beeld gedurende 25+ seconden.
Video gaat verder vanaf seconde 28
3 seconden beeld, video bevriest weer...
etc...

Nu vroeg ik me dus af of het aan mijn systeem lag, maar neen. Meer dan genoeg RAM-geheugen nog beschikbaar, iTunes gebruikt 30% CPU en de andere 70% is 'Idle System' gebruik.
Andere proggies afgezet, zelfde probleem.
Andere video (die al op mijn systeem stond VOOR ik iTunes installeerde), zelfde probleem.

Google dan maar nietwaar.
En dan blijkt dat er nog een hele resem andere mensen zijn die met dezelfde problemen zitten als mij en dat die problemen reeds de kop opstaken bij iTunes 7 en zelfs 6...

Kwestie van is een Beta-versie te distrubueren...

an annoyed Bossie, signing out

Geen opmerkingen: